NEWS | ČLÁNKY | DOWNLOAD | GUESTBOOK | TUTORIALS ObnovitZavřít
 
hl - ZONE Half-Life Half-Life 2 Half-Life 3
 
Episode One Episode Two Opposing Force Blue Shift Counter-Strike 1.6
 INFO
Přidat do oblíbených
Nastavit jako Homepage

ICQ: 272-515-771 
Aktualizace:

 SYSTÉM
 TLAČÍTKA
hl-ZONE Button 1
 
hl-ZONE Button 2
 SPOLUPRACUJEME

[ Návod _ část 1 | Návod _ část 2 | Návod _ část 3 ]

Half-Life je i přes svoji délku celkem přímočará hra a i přes několik logických hádanek si myslím, že není důvod sahat po návodu. A také to nedoporučuji. Přesto se může stát, že se někdo může zaseknout, a tak malou pomoc uvítá. Proto vám nabízím návod, který jste kdysi mohli najít na mých původních stránkách na Korabech. Na internetu jsem našel snad jen jediný oficiální návod, a tak jsem se rozhodl vytvořit svůj. Jestli je lepší, to už posuďte sami.

Ano, tento návod jsem napsal před dvěma lety a nyní jsem ho pouze zkopíroval a trochu ho upravil. Hlavně po gramatické stránce. A také rozdělil na tři části, vždy po 6 kapitolách. Celý návod si můžete vytisknout ve formátu .doc (93 kB) nebo stáhnout jako dokument .doc zabalený v RARu (19 kB).

BLACK MESA INBOUND OFFICE COMPLEX
ANOMALOUS MATERIALS "WE'VE GOT HOSTILES"
UNFORESEEN CONSEQUENCES BLAST PIT

BLACK MESA INBOUND Nahoru...
... Každý začátek je těžký, ale tenhle? Začínáte ve vláčku, který vás veze do práce. Během jízdy se kocháte interiéry i exteriéry komplexu Black Mesa a posloucháte ženský hlas v repráku, jak se máte chovat během jízdy i při pobytu v laboratořích. Zhruba po pěti minutách přijedete do stanice, kde vám strážník otevře dveře od vláčku a když ho požádáte, tak i velké dveře od vrátnice... .
BLACK MESA INBOUND
ANOMALOUS MATERIALS Nahoru...
... Projděte kolem vrátnice a dejte se první odbočkou vpravo, potom zase vpravo až do šatny. Tlačítkem "use" otevřete kryt ochranného obleku a běžte k němu a vezměte si ho. Vraťte se zpět na křižovatku, ale tentokrát se vydejte rovně. Sjeďte výtahem a postupujte dále, až se dostanete ke třem vědcům. Musíte chvíli počkat, než vám otevřou dveře. Potom dále dolů až do místnosti s velkými dveřmi. Opět vám dva vědci musí tyto dveře otevřít. Uvnitř haly vylezte nahoru k počítači, až se otevře kryt tlačítka, stiskněte jej a čekejte. Nahoru přijede vozík, který zatlačte do reaktoru, a ten exploduje ... .
ANOMALOUS MATERIALS
UNFORESEEN CONSEQUENCES Nahoru...
... Nyní se musíte vrátit zpět. První dveře si musíte otevřít sami (skener u nich je rozbitý, takže nepotřebujete vědce, aby vám je otevřel). Vyjeďte výtahem nahoru, další kontrolní skener vám musí aktivovat vědec, kterého o to požádejte tlačítkem "use" (tím nastavujete "follow up" mód => aktivovaný člověk pak jde za vámi - vhodné především v případě strážných, kteří zabíjejí za vás). Pozor na paprsek, za chvíli vám uvolní cestu dále, za rohem se setkáte s prvním nepřítelem. Jedná se o Headcraba. Takže rychle proběhněte chodbou a zamiřte doprava. Projděte chodbou (pozor na červený paprsek a vybuchující počítače) až nakonec, kde konečně seberete první zbraň: páčidlo, kterým si uvolněte cestu. Postupujte dále (nenechte si ujít dojemnou havárii výtahu), po žebříku nahoru, kde pomožte Barneymu s Mutanty (později se vám může hodit). Nyní si můžete vyzkoušet výše uvedenou radu: přikažte mu, ať vás následuje. Na křižovatce se dejte doprava (vy, co máte málo energie, vydejte se do šatny. Je tam automat, takže si ji můžete doplnit) a následně doleva (nyní už hlídače nepotřebujete, takže když ho zabijete, získáte pistoli). Dostanete se na vrátnici. Dírou u země prolezte do vedlejší místnosti a vylezte na druhém konci. Po chvíli klidné chůze narazíte na pískající psy Houndeye. Pokračujte dál (nemusím připomínat abyste procházely všechny kouty, na které narazíte. V jedné takové místnosti získáte granáty). Za rohem už na vás čeká Alien Slave. Zabijte ho a dejte se vpravo. Narazíte na díru v zemi, na jejímž dně je vidět voda. Skočte dovnitř, seznamte se s prostorem (na jednom místě je podobný otvor). Otočte uzávěrem. Voda začne stoupat a vy můžete vylézt na druhé straně. Po chvíli přijdete do haly s výtahem. Do chodu ho uvedete zatáhnutím za páku nad ním. Jakmile tak učiníte, rychle na něj skočte a sjeďte až dolů. Tam si doplňte energii a hlavně pozabíjejte všechny Headcraby. Jděte dál. Za rohem narazíte na mostek, který se ovšem pod Bull Chicken propadne a vy se musíte na druhou stranu dostat po trubkách. Na konci trubky však neskákejte do chodby, ale vlezte do větrací šachty napravo. Prolezte až na konec a rozbijte mříž. Za rohem se dostanete do veliké haly (na druhé straně je Bull Chicken, který po vás fluše kyselinu), chybí zde "pouze" most na druhou stranu. Proto vejděte do dveří, slezte po žebříku dolů a projděte chodbou. Ocitnete se právě v té hale. Skočte do vody a plavte doleva (pozor na Barnacle visící na stropě) a následně doprava. Vylezte nahoru a dveřmi dál. Nyní jste na druhé straně. Vejděte do dveří a další chodbou až do další haly. Po žebříku nahoru. Přeskákejte po bednách na druhý konec a zase bludištěm chodeb. Po žebříku vylezte nahoru a ocitnete se na druhé straně haly, přes kterou chyběl most. Běžte chodbou k výtahu, ten si otevřete, nastupte a vyjeďte nahoru ... .
UNFORESEEN CONSEQUENCES
OFFICE COMPLEX Nahoru...
... Vlezte otvorem do větrací šachty (můžete si rozsvítit, standardně tlačítkem "f"). Vlezte do další místnosti, kde vypněte elektřinu. Nyní můžete projít chodbou, kde byla cesta zahrazená kabelem. Zahněte doleva a projděte až úplně dozadu (krabice rozbijte páčidlem). Tam naleznete brokovnici. Zabijte Mutanta a strážný vám otevře cestu k nábojům. Vraťte se zpět a vlezte oknem do zatopené místnosti (pozor, voda probíjí, což vám ubírá energii), vypněte světlo a doplňte energii. Vlezte do větrací šachty a projděte pod větrákem. Po chvíli se pod vámi propadne strop. Bedny musíte (pomocí tlačení nebo tahání - tlačítko "use" a pomalé couvání) nastavit tak, abyste po nich mohli vyskákat na žebřík. Rozbijte mříž, ale neskákejte do další místnosti. Chvíli počkejte. Až přiběhne vědec, bude nemilosrdně rozstřílen kulometem na zdi. Ten je třeba vypnout. Takže skočte dolů, schovejte se za bednu (ne dřevěnou) a přeběhněte ke zdi. Pak stiskněte páku a kulomet je vypnutý. Prohlédněte okolí (kvůli ukryté munici) a vraťte se zpět. Vydejte se chodbou naproti šachtě, ze které jste předtím vyskočili. Po schodech nahoru až ke strážnému, kterého požádejte o pomoc. Běžte chodbou dál a likvidujte vše živé (převážně to jsou Alien Slavy). Projděte kolem automatů s pitím a dále. Po schodech rychle vyběhněte nahoru, jinak vás začne odstřelovat další kulomet. Na prvním rozcestí se dejte doleva dolů, najdete tam pár granátů i jinou munici. Vraťte se zpět, doplňte energii a řekněte policistovi, aby šel s vámi a pomohl vám vymlátit velkou místnost. Zahrazené dveře si uvolněte páčidlem, doplňte energii a vejděte do mrazícího boxu. Pak doleva, doprava a rovně. Na konci chodby stiskněte červené tlačítko, kterým uvedete do chodu transport masa. Vraťte se zpět ke vchodu (doporučuji však prohlédnout celý prostor kvůli munici a energii), vylezte po žebříku na polici a vlezte do větrací šachty. Prolezte až na konec a skočte na jeřáb, který jste předtím zapnuli. Z něho pak do protější větrací šachty, kterou prolezte nakonec. Přes překážky se dostaňte do další šachty. Vylezete pod schody, vyběhněte nahoru. Oknem, kterým vyskočil vědec, vlezte dovnitř a napakujte se municí. Nyní již kromě pár monster nic nebrání jít dále do výtahové šachty. Výtah bohužel nefunguje, takže musíme opatrně vyskákat po žebřících. Nenechte si ujít efektivní pád vědce. Nahoře vylezte na výtah, rozbijte mříž a skočte dovnitř. Otevřete si výtah a vyjděte ven ... .
OFFICE COMPLEX
"WE'VE GOT HOSTILES" Nahoru...
... Na chodbě se poprvé setkáte s automatem na brnění. Je oranžové barvy a visí hned vedle energie (nepodceňujte ho a vždy dobíjejte na plno). Projděte chodbou dále. Červené paprsky aktivují kulomet na stojanu, takže rychle přeběhněte na druhou stranu, seberte od mrtvého vojáka samopal MP5 a kulomet sejměte. Běžte dále. Zelené paprsky jsou už miny. Nesmíte se jich dotknout, jinak minu aktivují a ta bouchne. Proto je vždy z velké dálky odstřelte nebo podlezte (přeskočte). Jděte chodbou dále, sejměte další stojany a přeskákejte po bednách na kluzkou chodbu. Vyhněte se výtahové šachtě a dejte se doprava. Po žebřících vylezte na nejvyšší plošinu, sejděte dolů a zabijte prvního vojáka. Přivolejte si výtah a vyjeďte nahoru. Tady už je členů speciálních jednotek daleko víc. Dejte si na ně veliký pozor, protože jsou mnohem inteligentnější a zručnější než všechny mimozemské potvory - nebezpečí představují hlavně granáty, které se snadno přehlédnou. Pozabíjejte je, vyběhněte po schodech nahoru a dejte se rovně. Na křižovatce doleva (vy co máte málo energie, doprava), zlikvidujte automaty a další vojáky a další vojáky... . Výtahem vyjeďte na čerství vzduch. Zabijte vojáky a dejte si pozor na vrtulník (transportér). raději se moc nerozhlížejte a skočte stavbou uprostřed zpět do podzemí. Doplňte energii a brnění a otevřete dveře. Na nic nečekejte a rychle zlezte nebo seskákejte dolů do větrací šachty. Prolezte až na konec, přeskočte přes větrák a slezte dolů do další větrací šachty (doporučuji však prolézt šachty všechny, protože je v nich ukryta munice a energie). Vylezete v malé místnosti a vlezte do prostřední šachty. Tou prolezte nakonec a vylezete na místě, kde jste se poprvé setkali s automatem na brnění. Otevřete si velké ocelové dveře od sila a vejděte do vnitř ... .
"WE'VE GOT HOSTILES"
BLAST PIT Nahoru...
... Páčidlem si udělejte cestu. Na ovládacím pultu zmáčkněte tlačítko a výtahem sjeďte dolu. Naskočte na vláček a jeďte až nakonec dráhy (vláček uvedete do pohybu standardně tlačítkem "use" a na šipkách si ovládáte rychlost a směr), přičemž monstra samozřejmě likvidujte (nebo přejeďte). Vylezte na ochoz napravo, přeskočte na další a postupujte dále. Po žebříku vylezte na trubku, do níž pak skočte. Projděte jí a na konci z ní vyskočte na další trubku. Přeskákejte po trubkách do rozlehlé haly, kde je třeba se dostat (jak jinak než po trubkách) k výtahu. Tím vyjeďte nahoru a po ochozu projděte dovnitř sila. Otevřete jedny i druhé dveře, kde narazíte na tříhlavého draka Tentacle. Vědce zachránit nestihnete, a tak si vychutnejte dračí sváču. Proběhněte místností a pokračujte po ochozu. Vzápětí se ocitnete tváří v tvář oné potvoře. Normální zbraní ji nezabije, pouze granáty si od ní udržíte odstup. Po žebříku slezte do prostředního patra, odkud se vydejte dveřmi dále přes ochoz a ze sila ven. Do "fuel roomu" se přímo nedostanete, takže musíte oklikou. Slezte žebříkem, rozbijte poklop a dalším dlouhým žebříkem až na dno kanálu. Otočte se čelem vzad a pokračujte po trubce až k žebříku, po kterém vylezte nahoru. Otevřete dveře a vejděte do veliké haly s větrákem. Po žebřících slezte úplně dolu k vypínači, zapněte větrák a rychle vylezte zpět. Až se větrák roztočí skočte do něj a budete vymrštěni až na samotný strop. Páčidlem si udělejte cestu a prolezte větrací šachtou do temné místnosti, kde musíte zapnout "Oxid" a "Fuel" a vraťte se zpět ke drakovi. Nyní slezte až do nejnižšího patra. Opatrně přeskákejte přerušené ochozy a pokračujte dále ze sila ven. Chodbou až nakonec do místnosti z železnými krabicemi odkud si přivolejte výtah. Sjeďte dolů (výtah se zasekne se a budete muset použít žebřík nalevo), projděte chodbou a ocitnete se v další veliké hale. Po žebřících se dostaňte nahoru na generátor, který na obou stranách zapněte a vraťte se zpět k potvoře, tentokrát však až úplně nahoru, kde drak sežral vědce. Až se vám to podaří, stiskněte tlačítko "Test fire". Teď je to prča ... . Tak, tříhlavý drak to má za sebou. Vydejte se do díry, která po drakovi zbyla. Opatrně seskákejte k jezírku, kde najdete revolver (kolt). Proplavte vodou, žebříkem slezte pro energii a brnění a vydejte se po trubkách na druhý konec, kde vlezete do trubky o větším průměru. Běžte jedinou možnou cestou, dokud se nepropadnete dolů do další místnosti (může to být problém, pokud máte málo energie). Rozbijte páčidlem bedny, ve kterých se skrývá kromě energie i nová zbraň: mina. Chodbou pokračujte dále ... .
BLAST PIT

[ Návod _ část 1 | Návod _ část 2 | Návod _ část 3 ]

NAHORU ...

 ČERSTVÉ NOVINKY
 POSLEDNÍ TUTORIÁLY
 ANKETA
Staré ankety
 REKLAMA