NEWS | ČLÁNKY | DOWNLOAD | GUESTBOOK | TUTORIALS ObnovitZavřít
 
hl - ZONE Half-Life Half-Life 2 Half-Life 3
 
Episode One Episode Two Opposing Force Blue Shift Counter-Strike 1.6
 INFO
Přidat do oblíbených
Nastavit jako Homepage

ICQ: 272-515-771 
Aktualizace:

 SYSTÉM
 TLAČÍTKA
hl-ZONE Button 1
 
hl-ZONE Button 2
 SPOLUPRACUJEME
příběh

[ Příběh | Pojmy | Zpracování | Tvůrci | Cheaty | Systémové požadavky ]

Half-Life 2 je dlouho očekávané pokračování jedné z nejúspěšnějších počítačových her, která spatřila světlo světa. Druhý díl vyšel na podzim roku 2004 a stal se opět trhákem a nejlepší hrou tohoto roku. Ale to jistě všichni víte.

O této hře toho bylo napsáno mnoho už před jejím vydáním a potom, co jsme se opět vrátili do role Gordona Freemana toho bylo napsáno ještě víc.

Nyní přináším celkem podrobný příběh této střílečky, na který jsem čerpal informace z původního Half-Life, z herních magazínů, internetu a z vlastní hry. Na závěr bych rád zveřejnil odkaz na vynikající stránky o vývoji událostí v Black Mesa a následně v City 17, tak jak šli za sebou. A nebudu se tajit tím, že jsem z těchto stránek čerpal nejvíce. Half-Life Story.

PŘÍBĚH Nahoru...
Half-Life končí tím, že tajemný G-Man dává Freemanovi na výběr mezi jistou smrtí nebo prací pro něj. Freeman si tedy vybírá druhou možnost a vstupuje do pomaločasového skoku. Mezi tím je Black Mesa zničeno jadernou hlavicí (podle Opposing Force) a tím dočasně uzavřeny portály ze Xenu.

Abychom plně pochopili příběh Half-Life 2 je nutné si uvědomit co se stolo, když byl Freeman ve stázi (pomaločasovém skoku).

Po několika letech klidu Combine otevírá pomocí Lambda satelitu, který Freeman vypustil v prvním dílu, celoplošnou síť portálů okolo Země a cizí rasi všech možných druhů se teleportují na Zemi. Headcrabové se potloukají stokami a ulicemi a dochází k prvním útokům na člověka a následné mutaci v Zombie. Portálové bouře začínají. Na Zemi nastává panika. Lidé se začínají stěhovat do měst. Města jsou obehnána ploty s ostnatým dratem a střežena vojáky. Okolní příroda je zamořená mimozemskou havětí. Lidé se opět začínají cítit bezpečně.

Osvobození Vortigauntů prchají ze Xenu na Zemi, jelikož Combine chce nad nimi opět získat kontrolu. Mezitím se Combine připravuje na útok na Zemi. A když na naši malou modrou planetu dorazí i vetšina Vortigauntské populace, Combine může na Xen zapomenout a soustředit všechny dostupné síly na Zemi a podrobit si obě rasy najednou.

Combine zahajuje útok proti Zemi použitím portálů Xen-Země a dopravuje ohromné množství vojské techniky. Jsou odpraveni Strideři a bojové vzdušné prostředky. Postup Combine se neliší od toho na Xenu. Kombinuje DNA lidí se svojí a vytváří Super armádu. Portálové bouře pokračují.

Postupně jsou na Zemi dopraveny Citadeli. Hlavní je vybudována v City 17. Vortigaunti, toužic po odplatě, se přidávají k hnutí odporu, ostatní divoké organismy z planety Xen napadají bez váháni kohokoliv.

Combine jmenuje administrátorem Země Wallace Breena, tak jak mu slíbili kdysi v Black Mesa. Breen obstarává kapitulaci a stává se hlavním mluvčím Combine na Zemi. Po sedmihodinové válce definitivně uznává poražku lidstva a nadále prosazuje prostřednictvím velkoplošných obrazovek rozmístěných v ulicích měst lži Combine. Inteligence a zbytek nezkažené populace utíká do nehostinných oblastí mimo města, kde budují malé základny a laboratoře a vzniká Hnutí odporu, které vede Eli Vance. Postupně se přejmenovávají města na City 1, City 2, … City 17, City 27. Nad těmito hustě osídlenými místy má Combine plnou kontrolu. OSN v New Yorku bylo obsazeno a posléze zničeno.

Dezorientovaní lidé uvnitř měst začínají postupně myšlenkám Combine věřit. Inteligence je zajímána o dopravována do Nova Prospektu, výzkumného vězení, kde je podrobována experimentům, za účelem získání vědomostí. Ostatní lidé jsou přeměněny ve Stalkery - lidské otroky. Combine Overlord nařizuje Breenovi tzv. přechodné úkoly. Na Zemi je aktivováno potlačovací pole, které lidem zabraňuje v rozmnožování. Dále je pitná voda otrávena biochemikálií, která vyvolává ztrátu paměti a lidé zapomínají kdo vlastně Combine jsou a co chtějí a tím kladou daleko menší odpor. Nakonec se začínají vysušovat oceány.

Po několika letech útisku se Hnutí Odporu podařilo vybudovat silnou infrastrukturu a začíná Povstání. V té chvíli G-Man probouzí Freemana ze stáze a posílá ho do City 17. Příběh začíná ...

Freeman se spojí nejprve s Barneyem Calhounem a poté s Isaacem Kleinerem se kterým pracoval v Black Mesa. Nedlouho na to se setkává na pár okamžiků i s Brčeném a ten okamžitě nařizuje všem jednotkám prioritu číslo jedna: zadržet nebo zabít Gorgona Freemana. Gordonův úkol je jasný: dostat se do Citadeli. To se mu ale vůbec nedaří. Místo toho se potlouká po City 17 v jeho blízkém okolí a když se dozví, Eli Vance zatknut a uvězněn v Nova Prospektu vyráží ho osvobodit. To se mu částečně podaří, ale je zrazen Dr. Judith Mossmanovou a při pokusu o teleportaci zpět do Kleinerovi laboratoře se opět ocitá v pomaločasovém skoku na jeden týden. Mezi tím teleport v Nova Prospektu explodoval, což byl rozhodující impulz pro Hnutí odporu k rozpoutání revoluce. V City 17 vládne chaos. Breen se všemi možnými prostředky snaží začínají revoluci zastavit a vysílá všechny jednotky do ulic. Marně. Freeman se pomalu dostává blíž a blíž k Citadele.

Nakonec se mu podaří dostat až do nejvyšších míst, do Breenovi kanceláře. Breen zbaběle prchá a otevírá portál, kterým chce utéct ke Combine. Zničením portálu se spouští nekontrolovaná jadetná reakce a následuje výbuch. V tom do hry opět zasahuje G-Man. Zastavuje čas a Freemana přesouvá opět do pomaločasového skoku. Úkol splnil. Half-Life 2 končí…

Tak to byl ve zkratce nastíněný příběh Half-Life 2 a několik důležitých informací o tom, co se stalo v době, kdy byl Freeman uložen ve stázi. Abyste plně pochopili jak to všechno dopadlo, musíte si přečíst příběh Half-Life 3:-)
PŘÍBĚH
SLOVNÍČEK POJMŮ Nahoru...
Gordon Freeman - vědec, který pracoval v Black Mesa, nyní pracuje pro G-Mana. Postava za níž hrou procházíte

Xen - domovská planeta Vortigauntů, původních obyvatel Xenu; ti však byli zotročeni nepřátelskou rasou Combine a posléze byli "vylepšeni" poslaní na Zemi, aby zde připravili podmínky pro rasu Combine

Combine - nepřátelská rasa, která si podrobila Xeniany v otrockou sílu a vyslala je na Zemi; Combine jsou odhodláni obsadit i naši "modrou planetu", zotročit lidstvo, získat naše vědomosti, vysát přírodní zdroje a nastolit tzv. "Universální jednotu"

Wallace Breen - dříve administrátor v komplexu Black Mesa, nechal se přesvědčit rasou Combine, aby spustil resonanční kaskádu a nyní je správcem Země. Pracuje pro Combine v Citadele v City 17. Úhlavní nepřítel Half-Life 2

City 17 - všechna města byla postupně přejmenována, aby lidé pomalu zapomněli na to, co jim připomínalo minulost; V City 17 je hlavní Citadela a správce Země Wallace Breen

Citadela - vysoká budova tyčící se nad každým městem. Je to hlavní výrobní a řídící středisko Combine na Zemi; Všechny jednotky jsou produkovány zde; V jejím samotném vrcholu je hlavní reaktor Combine s jehož pomocí se dá otevřít portál na planetu Combine

Portálová bouře (Portal storms) - po vlastním příběhu Half-Life 1 dochází k celoplošnému otevírání portálů na Zemi; cizí rasy z planety Xen všech možných druhů se teleportují na Zemi, nastává chaos a lidé se cítí v nebezpečí; uchylují se do měst a jsou obehnány ploty; okolní příroda se jenom hemží všelijakou havětí; při portálových bouřích se na Zemi dostávají původní obyvatelé Xenu Vortiguanti a chtějí se společně s lidmi pomstit Combine

Pomaločasový skok (slow-time warp) - stav do kterého je umístěn Freeman po splnění první neoficiálního úkolu (zabít Nihilantha) G-Mana a následně i první oficiální (zničit Citadelu v City 17 a zabít Wallace Breena); stav kdy pro vás neexistuje ani prostor ani čas (takže nemůžete zestárnout)

SLOVNÍČEK POJMŮ
ZPRACOVÁNÍ Nahoru...
Co k tomuto bodu napsat, abych zde zbytečně neplýtval superlativy? Asi nic:-) Ale já se o pár řádků pokusím. Tak nejprve připomenu, že Half-Life 2 byl vyslán na trh na podzim v roce 2004.

Hra je založena na zcela novém enginu Source, který podporuje velké textury, bumpmapping a také okolní prostředí už není jen obyčejný plochý obrázek, ale plnohodnotné 3D prostředí. Dalším skvělým prvkem enginu je voda, která vypadá skutečně jako voda (a ne třeba olej). To vše je sice pěkné, ale v dnešní době stále jen průměrné. Tak kde je hlavní síla Source enginu?

V jeho fyzikálním modelu. Ani. Po fyzikální stránce je Half-Life 2 zcela nepřekonatelný (alespoň doposud). Všechny objekty ve hře mají předdefinované vlastnosti jako skupenství, hustota, hmotnost a podle toho se také chovají. Lehké předměty ve vodě plavou nebo je můžete zdvihat a přenášet. Dále předměty skvěle reagují na okolí. Například na výbuchy.

Díky tomuto fyzikálnímu modelu se ve hře mohla objevit zbraň Gravity Gun, se kterou si užijete spoustu legrace. Nejvíce mě asi dostala obyčejná matrace, která se skutečně chovala jako matrace, tedy se tvarovala nahýbala podle svého těžiště a zemské gravitace.

Modely postav jsou opět na té nejvyšší úrovní a propracování obličejů je opět revoluční. Umělá inteligence je dobrá, ale ve hře se často objevuje až moc zbytečných bugů. Nicméně vojáci a lidé se chovají jako vojáci a lidé a také tak reagují (vystrašenými pohledy) a monstra se chovají jako monstra (útočí na vás hlava nehlava).

Zvuk a hudba jen výborně podmalovávají a dobarvují celkovou atmosféru hry. Ano, atmosféru. To je opět to, na čem tato hra staví. Především plnohodnotný herní zážitek z okolní atmosféry City 17 nebo okolních kanalizací či zpustlého vezeňského komplexu Nova Prospekt. Kdybych zde měl porovnat Half-Life 2 s Doomem 3 tak u mě (z cela nepochopitelných důvodů:-) vyhrává Half-Life 2. Obě hry jsou zhruba na stejné úrovni jak po grafické tak po herní stránce. A nutno dodat, že atmosféra v Doomovi 3 je ještě o hodně hustší. Ale nic tam z tý pěkný grafiky není vidět, protože je 95% celé hry zahalenou tmou:-(
ZPRACOVÁNÍ
TVŮRCI - VALVE SOFTWARE Nahoru...
Firmu Valve Software založili v roce 1996 Gabe Newell a Mike Harrington jako malou programovací firmu v Seatlu ve Washingtonu. Dnes ve Valve pracuje 50 zaměstnanců, mezi kterými je i jeden z tvůrců původního Counter-Striku, Jess Cliffe. Ihned po založení začali pracovat na prvním dílu Half-Life a když byl v roce 1997, ale byl hodnocen jako průměrná tuctová střílečka. Proto se opět zasedlo k PC a celý se předělal. To a testování betaverze trval celých 12 měsíců a proto byl na trh uveden až na podzim roku 1998. A vyšlo to.

Od té doby Half-Life získal řadu ocenění (mimo jiné i za nejlepší střílečku a hru všech dob), miliony fanoušků po celém světě a svým tvůrcům vydělal spoustu peněz. Engine Half-Life byl prodán pod licencí k vytvoření hry SWAT3. A pak, když se objevil zdrojový kód, roztrhl se pytel s různými modifikacemi.

Valve také udělalo multiplayerový mód pro Half-Life a to Team Fortress Classic a začalo pracovat na Team Fortress 2. To bohužel (vlastně bohudík) muselo ustoupit do postraní, aby se Valve mohlo plně věnovat vývoji Half-Life 2.

To trvalo dlouhou řadu let a Half-Life 2 se stal jednou z nejočekávanějších her všech dob. S příchodem Source Enginu zase vzrostla sláva Valve a Half-Life 2 ukázal, že to čekání stálo za to. Teď můžeme opět doufat, že Valve přijde s další bombou. Tou by mohl být první datadisk k HL2 pod názvem Half-Life: Aftermath, který je očekáván na podzim roku 2005. A kdo ví, za pár let se můžeme těšit na Half-Life 3.
TVŮRCI - VALVE SOFTWARE
CHEATY Nahoru...
Hru spusťte v programu s příkazovým řádkem (nejlépe v Total Commanderu) s parametrem C:\Program Files\Steam\SteamApps\vas_ucet\half-life2\hl2.exe -console. (Doufám, že nemusím připomínat, že při spouštění musíte být v adresáři Half-Life 2). Až vám naběhne Menu spuste hru a ~ spusťte konsoly (tlačítko vlnovka je umístěno nad Tabulátorem). Do konsole můžete vkládat následující cheaty:

sv_cheats 1:     Aktivační kód (bez něj nebudou fungovat ostatní)

god:     Nesmrtelnost
Impulse 101:     Všechny zbraně, munice, 15% brnění
noclip:     Procházení zdí (létání)
notaret:     Neviditelnost
reset:     Restart hry od posledního loadingu (přicházíte i o zbraně, štíty a nesmrtelnost)
map [jméno]:     Skok do mapy [jméno] (viz. dále)
give [jméno]:     Dostanete předmět [jméno] (viz. dále)
infinite_aux_power:     Nekonečně brnění
npc_kill:     Zabije nepřátele v dané oblasti
hurtme #:     Poraní hráče o #

Poslední zadaný kód vyvoláte šipkou nahoru, předposledně zadaný cheat 2× kliknutím na šipku nahoru atp.

Seznam názvů map (map [jméno]):
d1_canals_01, d1_canals_02, d1_canals_end, d1_tempanals_02
d1_town_01, d1_town_02, d1_town_03, d1_town_04, d1_town_05
d1_trainstation_01, d1_trainstation_02, d1_trainstation_03, d1_trainstation_05
d1_under_01, d1_under_02, d1_under_03, d1_under_04
d2_coast_01, d2_coast_02, d2_coast_03, d2_coast_04, d2_coast_04_dx60, d2_coast_05, d2_coast_06, d2_coast_07, d2_coast_08
d2_prison_01, d2_prison_02, d2_prison_03, d2_prison_04, d2_prison_05
d3_c17_03, d3_c17_04, d3_c17_05, d3_c17_06a, d3_c17_06b, d3_c17_07

Seznam názvů předmětů (give [jméno]):
item_box_buckshot, item_box_mrounds, item_box_sniper_rounds, item_box_srounds, item_healthkit, item_battery, item_suit, item_ml_grenade, item_ar2_grenade, item_healthvial
weapon_alyxgun, weapon_ar1, weapon_ar2, weapon_bugbait, weapon_cguard, weapon_crowbar, weapon_extinguisher, weapon_flaregun, weapon_frag, weapon_gauss, weapon_hopwire, weapon_iceaxe, weapon_physcannon, weapon_physgun, weapon_pistol, weapon_rpg, weapon_shotgun, weapon_smg1, weapon_smg2, weapon_stickylauncher, weapon_stunstick, weapon_thumper, weapon_sniperrifle, weapon_rollerwand, weapon_molotov, weapon_manhack, weapon_immolator, weapon_irifle, weapon_slam, weapon_hmg1, weapon_cubemap, weapon_binoculars, weapon_ml, weapon_brickbat

Seznam názvů NPC postav:
alyx, antlion, antlionguard, barnacle, barney, breen, citizen, combinedropship, combinegunship, combine_s, crow, seagull, pigeon, dog, eli, fastzombie, gman, helicopter, headcrab, headcrab_fast, headcrab_black, headcrab_poison, ichthyosaur, kleiner, launcher, manhack, metropolice, monk, mossman, poisonzombie, rollermine, cscanner, stalker, strider, vortigaunt, zombie, zombie_torso

Tak to byl výpis nejpoužívanějších kódů a výčet všech názvů map a předmětů Half-Life. Pokud vám však mohu doporučit, tuto pasáž rychle přeskočte a vůbec ji nečtěte, protože než hrát Half-Life 2 (které je obtížností velmi lehké) s kódy je lepší ani ho neinstalovat a radši poškrábat CD-čko.
Prozatím je to z Cheatů vše. Časem doplním i další, méně používané a spíše ty, které používají tvůrci vlastních map.
CHEATY
SYSTÉMOVÉ POŽADAVKY Nahoru...
  • Procesor 1,2 GHz
  • 512 MB RAM
  • 2 GB volného místa na HDD
  • 2x CD-ROM
  • 3D grafická karta (128MB)
  • Zvuková karta 5.1
  • Myš a klávesnice
  • Připojení k internetu
  • SYSTÉMOVÉ POŽADAVKY

    NAHORU ...

     ČERSTVÉ NOVINKY
     POSLEDNÍ TUTORIÁLY
     ANKETA
    Staré ankety
     REKLAMA