NEWS | ČLÁNKY | DOWNLOAD | GUESTBOOK | TUTORIALS ObnovitZavřít
 
hl - ZONE Half-Life Half-Life 2 Half-Life 3
 
Episode One Episode Two Opposing Force Blue Shift Counter-Strike 1.6
 INFO
Přidat do oblíbených
Nastavit jako Homepage

ICQ: 272-515-771 
Aktualizace:

 SYSTÉM
 TLAČÍTKA
hl-ZONE Button 1
 
hl-ZONE Button 2
 SPOLUPRACUJEME
 Half-Life 2: Lost Coast Čtvrtek 03. 11. 2005
  Red Orchestra: Ostfront 41-45 -->

Koncem minulého týdne se na internetu objevila informace, že dlouho očekávaná epizoda Lost Coast by měla být dostupná již tento týden. Všechny nás velice překvapilo, že Valve svého slibu kupodivu dostálo a nyní je Lost Coast připraven ke stažení přes STEAM zcela zdarma. Bohužel jen pro majitele originál Half-Life 2.

O co vlastně jde? Half-Life 2: Lost Coast byl původně vyvíjen jako část epizody Highway 17, ale nakonec se tvůrci rozhodli ho vydat jako samostatný přídavný level do Half-Life 2, který s příběhem nemá zas tak moc společného. Jedná se především o ukázku toho, co Source engine ve skutečnosti dokáže. Valve začalo na této mapě pracovat před dokončením samotného Half-Life 2 a podle dostupných obrázků a videí mohu s klidem tvrdit, že roční práce stála za to.

Použitý Source engine byl obohacen o High-Dynamic Range (HDR), který doslova ždímá Source engine do poslední kapky. Bohužel se můžeme těšit i na velice náročné hardwarové nároky. Ty budou trochu zabijácké a proto před stahováním dojde k automatickému zjištění STEAMU vašich komponent v počítači. Co ale všechny ty vychytávky pod zkratkou HDR představují? Tady je krátký seznam:

  • Exposure Control: podobně jako lidské oko bude i obraz reagovat na světelné podmínky a zdroje v prostředí kolem vás. Když například vlezete z tmavého prostředí do přesvíceného (nebo naopak) bude vám chvíli trvat, než zaostříte jednotlivé věci. Nejdřív uvidíte obrysy, pak blízké předměty a nakonec i ty v dálce. Prostě jako v reálu.
  • Lenticular Flares: objekty, které mají za sebou hodně osvětlené pozadí, budou na hranách rozmazané. Tento jev vzniká tím, že tmavé objekty jsou opticky užší a osvětlené objekty jsou opticky širší. Světlo, které přechází z přesvíceného pozadí a na tmavší objekt v popředí, předá svou část právě tomuto tmavého objektu a tím ho opticky zúží a okraje rozostří.
  • Dazzling Reflections: tento efekt je znám z opět z reálného světa. Když se dlouho díváte do paprsku například slunečního (což ze zdravotního hlediska nedoporučuji:-) budete oslněni tak dlouho, dokud bude zdroj záření ve vašem okolí. A opět uvidíte pouze obrysy.
  • Light Blooms: zlepší kvalitu osvětlení. Světelné zdroje v jejich okolí rozmaže a dodá jim tak realističtější nádech.
  • Motion Blur: klasika známá například z Need for Speed Underground 2. Při vysokých rychlostech (například při jízdě v bugině) dochází k rozmazání obrazu.
  • Deph of Field: hlubší a detailnější prokreslování předmětů.
  • Skybox: realistická obloha, která dokáže reagovat na měnící se atmosférické podmínky změnou osvětlení prostředí. Podle dostupných informací na webu bylo pro Lost Coast vytvořeno 16 typů oblohy.
  • Light Maps: mnoho světelných efektů, mimo jiné i odrážení světla na zdi nebo stín při střetu s paprsky.
  • Cube Maps: spolupráce se Skyboxem a Light Maps zaručuje, že světelný paprsek bude vycházet ze zdroje světla.
  • Water Reflection: Voda ještě realističtější než v samotném Half-Life 2, která odráží, pohlcuje, deformuje a vlní se jak má a ne jako v Half-Life 1:-)
  • Na závěr bych se pokusil trochu nastínit na co se můžete těšit při procházení Lost Coast. Celá epizoda je situována, jak již název napovídá, na pobřeží a jeho okolí. Takže hned na začátku se objevíte mezi skalami hned u moře. Co vás asi zarazí jsou ikonky s otazníčky. Jsou to monology tvůrců z Valve, kteří vám touto nenásilnou cestou vysvětlují proč, co, jak a kde udělali. Což je velice pěkné zpříjemnění a zpestření celé mapy. Jen tak dál.

    Vaším úkolem bude se postupně probojovat přes přístavní městečko nahoru na útesy do malé katedrály, kde si budete moci naplno vychutnat snad všechny prvky HDR najednou, odkud vojáci Combine právě ono malé přístavní městečko bombardují. Takže to dělo musíte zničit. Pak přiletí helikoptéra a prostřelí okna katedrály a vpustí do ní sluneční svit (myslím, že mi bude běhat mraz po zádech až to budu hrát:-) A to je váš poslední úkol. Zničit tuhle a pak ještě jednu helikoptéru a s klidným svědomím si můžete říct, že jste úspěšně prošli Half-Life 2: Lost Coast!

    Na úplný závěr ještě minimální a doporučená konfigurace:

    Minimální:
    • Procesor 2GHz
    • 1GH RAM
    • Grafika: GeForce FX 5900, Radeon 9600
      • (podporující Shader Model 2.0 a 16bit Fixed Point Texture Filtering)

    Doporučená:
    • Procesor 3,4GHz
    • 2GB RAM
    • Grafika: Geforce 6800 GT+, Radeon 9800+
      • (podporující Shader Model 3.0, 16bit Floating Point Texture Filtering a 16bit Floating Point Targets with Blend Support)
    • Podle informací by Lost Coast mělo být veliké zhruba 5GB (Bože, jen to ne!)

     

    OBRÁZKY
    [Nahoru...]

    Half-Life 2: Lost Coast Half-Life 2: Lost Coast Half-Life 2: Lost Coast
    Half-Life 2: Lost Coast Half-Life 2: Lost Coast Half-Life 2: Lost Coast
    Half-Life 2: Lost Coast Half-Life 2: Lost Coast Half-Life 2: Lost Coast

     

    ODKAZY

     

    SOUBORY

     

    KOMENTÁŘE

     

    Žádné komentáře nejsou zatím k dispozici
     

     

      Red Orchestra: Ostfront 41-45 -->

    NAHORU ...

     ČERSTVÉ NOVINKY
     POSLEDNÍ TUTORIÁLY
     ANKETA
    Staré ankety
     REKLAMA