NEWS | ČLÁNKY | DOWNLOAD | GUESTBOOK | TUTORIALS ObnovitZavřít
 
hl - ZONE Half-Life Half-Life 2 Half-Life 3
 
Episode One Episode Two Opposing Force Blue Shift Counter-Strike 1.6
 INFO
Přidat do oblíbených
Nastavit jako Homepage

ICQ: 272-515-771 
Aktualizace:

 SYSTÉM
 TLAČÍTKA
hl-ZONE Button 1
 
hl-ZONE Button 2
 SPOLUPRACUJEME

[ Návod _ část 1 | Návod _ část 2 ]

Half-Life: Opposind Force je oproti prvnímu dílu časově o něco kratší, ale co se týče zakysových míst, i zde se jich pár nalezne. To že je i tento datadisk také relativně přímočarý snad uvádět nemusím, ale věřím, že se několik jedinců, kteří něvědí jak dál, najde a proto zde návod nemůže chybět. Už jen proto, že se Opposing Force nadmíru povedl a nedohrát ho kvůli záseku by byla veliká škoda...

Ano, tento návod jsem napsal před dvěma lety a nyní jsem ho pouze zkopíroval a trochu ho upravil. Hlavně po gramatické stránce. A také rozdělil pouze na dvě části, vždy po 6 kapitolách. Celý návod si můžete vytisknout ve formátu .doc (100 kB) nebo stáhnout jako dokument .doc zabalený v RARu (28 kB).

OPPOSING FORCE MISSING IN ACTION
WELCOME TO BLACK MESA FRIENDLY FIRE
WE ARE PULLING OUT WE ARE NOT ALONE

OPPOSING FORCE Nahoru...
... Sedíte na svém místě v transportní helikoptéře a sledujete, jak okolo vás ubíhají vrcholky skal. Posloucháte své parťáky, vašeho velitele a duševně se připravujete zase na nějakou nudnou akci, kde si ani nevystřelíte. Za chvilku uvidíte, jak okolo vás proletí něco, co jste nikdy předtím neviděli a v příručkách pro mariňáky to nenajdete. Okamžitě ten objekt zaútočí na druhý transportní vrtulník, který se v záblesku rozletí na milióny kousků. A váš ho v zápětí následuje... Ocitáte se na zemi uprostřed boje, ale upadáte do bezvědomí... .
OPPOSING FORCE
WELCOME TO BLACK MESA Nahoru...
... Probouzíte se na ošetřovně. Vyjděte ven a vydejte se chodbou vlevo. Přes lítačky další chodbou až za roh, kde na stole najdete neprůstřelnou vestu. Vydej se zpět a odboč vlevo. Pokračuj jedinou možnou cestou (nezapomeň si vychutnat vraždu vědce v protiradiaktivním obleku) až se dostaneš k Otisovi. Ten ti vysvětlí, že za těmi dveřmi je to moc nebezpečné, ale nakonec je otevře. Hned za rohem seberete páčidlo. Běžte chodbou dál do temné místnosti, kde jsou paprsky laserů. Žádného se nedotýkejte a podplazte se k zrcadlu po levé straně (je na jednom z pultů), které rozbijte páčidlem. Nyní můžete v klidu projít po schodech, chodbou s rozlitou kyselinou a po dalších schodech až ven. Přeskákej po skalních výběžcích až k mrtvému Alien Slavovy, který má zádech zapíchnutou dýku. Ta se stane tvou novou zbraní (která je celkem k ničemu). Přeskoč pře propadlý mostek a zavalené místnosti vlez do větrací šachty. Vylezeš na místě katastrofy vrtulníku. Napravo je tunel, který se vydej dál. Pokračuj po silnici k ohradě, kde před tebou spáchá sebevraždu Otis (asi to už psychicky nezvládnul, chudáček:-))). U ohrady je větrací šachta, tou se dostaneš k malému generátoru. Vystihni pravý okamžik k dostání se do další větrací šachty, kterou se dostaneš do ohrady. Napravo, až úplně u pletiva, je jistič, který vypni. Pak si vezmi od Otise Dezert Eagle a vrať se tunelem zpět k vrtulníku. Aktivuj vysílačku a po žebříku slež do podzemí a to si pak několikrát zopakujte. Dveřmi ven, přes mostek do dalších dveří, kde hned za rohem (a loadingem) leží mrtvola vojáka a vedle něho roztomilá Brokovnice. A dalšími žebříky dolů. Následuje místnost s dobře známou výtahovou plošinou. Po ní se na vás přijedou kouknout dva Alien Slavové. U plošiny jdou dveře a za rohem hala. Přeskoč přes polospadlý most a vydej se na druhý konec. Jakmile dojde k explozi vrať se zpět a stoupněte si na místo kde leží na zemi spadnutý žebřík. Po několika dalších explozích se začne místnost zaplavovat kyselinou. Naštěstí se k tobě zřítí ochoz po kterém vyběhněte nahoru a rychle do levých dveří. Sjeďte výtahem dolu a jste v další hale. Stěnou (spíše vraty) sem prosakuje kyselina, která probíjí. Přeskočte ji a běžte po schodech do řídící místnosti (bacha na Headcraby). Rozstřílejte bedny na přepravníku a nastavte ho do takové polohy, abyste z něho mohli skočit ke dveřím na proti vám, k místu, kde je tlačítko pro otevření. Až se vám dveře podaří otevřít skočte na druhou stranu na krabici (buď přímo nebo přes přepravník) a z ní na suchou zem. Projdi tunelem a objevíš se na místě, které ti bude povědomé (těm co to nehráli, nic neprozradím). Projdi pod závorami a nalevo je prasklá trubka. Skoč do ní a nechej se unášet splaškami dokud nedopadneš do nádrže (se splaškami). Proplujte dírou v mříži a po žebříku nahoru. Napravo jsou granáty. Pokračuj dále přes plošinu do místnosti s robotem. Asi se chudák zasekl mezi krabicemi, tak ho nenechte trápit a rozstřelte tu s výbušninou. Robot si odkráčí pryč a šikovně vám položí bednu do kyseliny. Slezte dolu a po té bedně přeskočte k ovládacímu pultu, kde odčerpejte kyselinu. Na druhém konci místnosti jsou dveře a za nimi výtah. Použijte ho a opět se objevíte na místě, které jste už někde viděli. Postřílejte Houndeyes a vydejte se vlevo. Uvidíte vláček ("jednokolejku") a opodál stojí vozík s nějakými prkny, dotlačte ho na úroveň dveří vláčku a pak z něho přeskočte... .
WELCOME TO BLACK MESA
WE ARE PULLING OUT Nahoru...
... Po chvilce se vláček rozjede a vy si zopakujete cestu z jedničky, uslyšíte stejné keci od dámského hlasu (který je místy až trochu strašidelný, protože vláček a mikrofon nejsou zcela v pořádku). Při jízdě si dejte pozor na všudy přítomné Alien Slavy, kteří vás budou ostřelovat z ochozů. Na nádraží vystupte a seberte 9 mm pistoli. Vydejte se po ochozu k automatům, kde se jeden Otis pokouší ukrást plechovku s pitím, ale nějak se mu tam zasekla ruka. Až jí vyprostí, požádejte ho o pomoc a běžte (se vší opatrností) na schody. Pročistěte to tam a dalšími schody dál a na konec chodby, kde jsou dveře, které nejdou otevřít. Vedle je okno do další místnosti. Normálně ho nerozbijete, tak si vychutnejte profesora, který podle svých slov nechce zemřít a pak oknem prolezte (při hře pochopíte). Ocitáte se na druhé straně těch zamčených dveří. Otevřete je Otisovi a pokračujte chodbou dál, kde vám "polda" za odměnu otevře muniční sklad. Moc tam toho sice není, ale krom pár zásobníků tu naleznete i granáty do MP5. Vypadá to, že vaše setkání s ní se blíží. Výtahem vyjeďte nahoru, kde se na vás vyřítí parta Alienů (Slavů). A skutečně!!! Vedle leží váš mrtví kolega a vy od něj získáte MP5. Konečně zase jako plnohodnotný člověk. Také zde naleznete automat na neprůstřelnou vestu. Dále pokračujte větrací šachtou a ještě dále celým komplexem větracích šachet. Po vylezení ven pokračujte dveřmi dále. Potkáte nějakého vojáka s vyšší hodností a ten vám dá nový rozkaz. Musíte tu zůstat! Seberte tedy taštičku s C4 a v další místnosti pomožte vojákovi s vědcem, který nechce říct, kde je Freeman. Sejděte po schodech a vraty do tunelu. Rychle si to namiřte nalevo a běžte, jak nejrychleji umíte. A BUDE VÁM TO STĚJNĚ K HOVNU! Vrata se zavřou těsně před tím než stačíte proběhnout. Úzkým otvorem vidíte "VÁŠ" transportní vrtulník, jak odlétá s dalšími vojáky pryč. Ale pozor. Nejste tu sami. Pobijte to co se objevilo za vámi a vlezte do díry ve zdi... .
WE ARE PULLING OUT
MISSING IN ACTION Nahoru...
... Chodbou s potrubí s dostanete do místnosti, kterou počistěte. Vyskákejte po trubkách k větrací šachtě, do které vlezte. Rozbijte první mříž (druhou se vrátíte spět) a seskočte. Přeběhněte po stropě, ale velmi opatrně, protože se pod vámi může propadnou a vy se zřítíte do místnosti zaplavené vodou, která probíjí. Na druhé straně je další větrací šachta. Po krátké chůzi se dostanete k větrákovému systému. Po tenkých nosných konstrukcích přelez (opatrně) nad rotujícími listy mohutných větráků. Dále po ochoze k dalším větrákům a po žebříku dolů k posledním dvěma. Ten napravo má uražené listy (až na jeden) a pod ním je větrací šachta. A to je příležitost. Jen si to správně načasuj. Vylezte z větrací šachty a objevili jste se nejspíš někde v kotelně, kde šlehají v pravidelních intervalech plameny. Opět jde o správně načasování. Na konci místnosti se seznámíš s Mutantem II. Zabij ho a vlez do další větrací šachty, která tě zavede do kotelny #2. Princip je stejný jako minule. U posledního koryta však musíte běžet za plamenem do další místnosti (ne aby vás napadlo do něj v běhávat nebo s ním závodit) a pak vyskočte nahoru. Pojte všechny Mutanty (obou typů) a posbírejte vše potřebné. Nyní vezmi ocelovou krabici s nápisem "DARGER EXPLOSIVES" a odtlač ji do koryta, kde nešlahá oheň. Na ovládacím panelu stiskni tlačítko "TEST FIRE" a vychutnej si malý ohňostroj. Vlez do díry, která vznikla po výbuchu a vydej se na dlouhou cestu jakousi jeskyní nebo co to je. Projdi větrací šachtou a okolo zničeného náklaďáku dolů do garáží. (Na varování raněného vojáka se vší ctí serte.) Otevřete (1/2) velkých červených vrat, kde si vás podá parta Pit Dronů. Pečlivě tuto místnost prohledejte, naleznete v ní mimo jiného i raketomet a běžte dál. Za rohem potkáte vědce, ale ani ho neposlouchejte a s rozběhem (přes šířku chodby) skočte výtahovými dveřmi na žebřík na zdi naproti vám (viz. OFFICE KOMPLEX - v původním Halfu). Po žebřících se postupně seškrábejte na dno výtahové šachty. Vlezte do polorozbité výtahové kabiny a vylezte na strop odkud přeskočte do dveří. Vydej se vlevo do místnosti s mokrou podlahou. Po bednách přelez do chodby na jejímž konci vypni elektriku. Nyní se musíš vrátit zpět do výtahové šachty a vylézt až úplně nahoru. Ale co to, voni tady chyběj žebříky... Přeskoč na již neprobíjející výtahové lano, po kterém vyšplhej do takové výšky, z které snadno přeskočíš na další výtahovou kabinu ( a možná v ní něco je?!). Seskoč do chodby a pokračuj k zavřeným červeným dveřím. Vezmi plechovou bednu a přisuň ji k větrací šachtě. S její pomocí do ní vlez a pokračuj dále. Šachta se propadne, ale to tě nijak neohrozí a ty může v klidu vlézt do chodby za zavřenými červenými dveřmi, které jdou z této strany otevřít. Na chodbě je však zátaras. Vše vyřeší jeden přesně hozený granát z MP5 oknem do malé místnosti s výbušninami. Dveře místnosti jsou roztrhány a ty si může svoji malou plechovou bedničku přisunout k další větrací šachtě v chodbě za zátarasem. Prolez větrací šachtou, zasměj se vědcovi, který se klepe na stole a vyjdi na chodbu. Za rohem je díra v podlaze. Skoč do ni (nebo slez po žebříku) a na konci chodby vypni přívod proudu. Nad tebou jsou dráty, po kterých vylez nahoru. Aktivuj vysílačku a počkej, až tví dva přátelé se k tobě probourají. Řekni "USE" svářečovi, aby odvařil plechové dveře. Za nimi je výtah. Vezmi si oba dva sebou (nahoře se budou hodit) a nastupte do výtahu... .
MISSING IN ACTION
FRIENDLY FIRE Nahoru...
... Až se otevrou dveře výtahu vlítni do místnosti a střílej hlava nehlava po vetřelcích. Svářeč ti "odemkne" dveře ven, kde najdeš malý security muniční sklad. Pokračuj po schodech do patra a opět vše dokonale pročisti. Za dveřmi na tebe čeká nemilé překvapení. Za stropu se sem propadnou Alien Slavy a Alien Grunt. Za dalšími dřevěnými dveřmi velká (asi presentační) místnost. Dírou nalevo projdi na chodbu a další chodbou vpravo do malé místnosti s fotkou Freemana na zdi. Když už ho máš zabít, tak aspoň víš jak vypadá :-) Nyní musíte nahoru. Vyškrábejte se tedy výš, dále po žebříku a po ochoze ke dveřím. Za nimi je spadlý mostek přes kyselinu. Na druhou stranu se dostaneš pomocí elektrických drátů. Aby neprobíjely, stačí hodit granát (MP5) do místa, z kterého vycházejí výboje. Nejprve se však zbavte Alien Gruntů na druhé straně. Pokračuj po ochozu k výtahu a další chodbou ke spadnutému stožáru, po kterém vylez ven. Na čerstvém vzduchu tě čeká Medic. Ty však potřebuješ najít Svářeče se svým autogenem, aby ti odvařil jedny dveře do místního vlakového systému. Dveřmi naproti to nezkoušej. Za nimi nalezneš Stojan a další dveře, které jsou však zamknuté. Vlez radši do větrací šachty, kterou se dostaneš do haly s velikou raketou (snaž se ji nepoškodit) a náklaďákem a hlavně spoustou členů Ninja-teamu. Všechny ty svině postřílej a otevři vrata, kde je schovaný Svářeč. Ten je ale raněný, proto projdi napříč celou halou ke dveřím s petlicí, tu rozbij a prolez chodbou. Za rohem je (již zničený) stojan a za dalším rohem a dveřmi se opět setkáte s Medikem. Poproste ho, aby šel s vámi a zaveďte ho ke zraněnému Svářečovy a Medic se o něj postará. Nyní poproste Svářeče a vraťte se na místo, kde jste se setkali poprvé s Medikem. Dveře budiž odvařeny a cesta ke kolejím volná. Potkáte zde dva vojáky, které rozhodně vezměte sebou. Přejděte přes koleje do místnosti s velikými bednami, kde si to rozdejte s gangem Assassinů. Nahoře je páka, kterou si otevřete vstup na kolejiště. Vydejte se, nejlépe spolu se svými kámoši, podél kolejí dokud nenarazíte na další Ninja-jednotky. A na druhé straně kolejí budou také. Až to všechno pročistíte vyběhněte po schodech nahoru a stiskněte další páku. Na koleje přijede vláček. Nyní už své parťáky nepotřebujete, ale velice by se vám hodil ten těžký kulomet, co jeden nosí. Tak je zabijte (pokud teda vůbec ještě žijí) a tím získáte M-249. Naskočte na vláček a zacouvejte před vyhybku, kterou střelou přesměrujte. Teď to rozhulte plnou rychlostí vpřed, protože vás nic zajímavého nečeká. Na konci dráhy zaparkujte, zabijte Assassina, kterej si myslí, že když je schovanej za několika pytli písku, že ho nic neohrozí a oknem prolezte do malé místnosti. S pomocí sudu a krabice vylezte nahoru a větrací šachtou dál... .
FRIENDLY FIRE
WE ARE NOT ALONE Nahoru...
... Na chodbě běžte doleva a otevřete si dveře. Myslím, že následující místnost dobře znáte a ti co ne se nechají překvapit. Toho muže co skáče do teleportu nezabijete a když skočíte za ním, neobjevíte se, narozdíl od něho, na žádným kamenem a proletíte vzduchem dolů. Takže musíte jinudy. Běžte na druhý konec místnosti, kde počkejte, až se zřítí ochoz s ovládacím panelem. Vyběhněte po něm nahoru a skočte do teleportu. Objevili jste se v jiném světě. Jste na Xenu. Nyní s pomocí dlouhých skoků (jako s Jump-boots, připomenu, že musíte běžet a těsně před výskokem stisknout "DUCK" (skrčení) a následně "JUMP" (výskok), přičemž skrčení pustíte) přes několik kroužících kamenů. Když skočíte zhruba na druhý kámen, přijde vám na pomoc vědec, který použil (teď už i vaši) zbraň pro přenos hmoty. Moc to s ní však neumí a tak se objevil hodně vysoko nad zmiňovaným kamenem. Seberte tedy Displacer (BFG) a pomocí trampolín (Jumperů) vyskákejte úplně nahoru, odkud se musíte trefit do teleportu uprostřed celé této soustavy... .
WE ARE NOT ALONE

[ Návod _ část 1 | Návod _ část 2 ]

NAHORU ...

 ČERSTVÉ NOVINKY
 POSLEDNÍ TUTORIÁLY
 ANKETA
Staré ankety
 REKLAMA