NEWS | ČLÁNKY | DOWNLOAD | GUESTBOOK | TUTORIALS ObnovitZavřít
 
hl - ZONE Half-Life Half-Life 2 Half-Life 3
 
Episode One Episode Two Opposing Force Blue Shift Counter-Strike 1.6
 INFO
Přidat do oblíbených
Nastavit jako Homepage

ICQ: 272-515-771 
Aktualizace:

 SYSTÉM
 TLAČÍTKA
hl-ZONE Button 1
 
hl-ZONE Button 2
 SPOLUPRACUJEME

[ TURORIALS | Programy ]

 Nastavení VHE new Pátek 16. 03. 2007
Množí se dotazy, jak nastavit VHE pro jiný mód, či hru. A já se dnes konečně dostávám k této problematice a pokusím se na všechny tyto dotazy hromadně odpovědět. Dnes tedy navážeme na povídání o tvorbě vlastní modifikace a ukážeme si, jak VHE nastavit pro náš vytvořený mód. Ale pochopitelně toho bude daleko víc. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Vlastní modifikace – II. část new Středa 14. 03. 2007
Uplynula pěkná doba od posledního tutoriálu, ale jak jistě víte, pracuji na novém enginu stránek a zbytek mám velmi málo času. Přesto jsem se dokopal k tomu, abych dokončil povídání z předminule o tvorbě vlastního módu. Dnes se zaměříme na menu, logo, písmo modifikace, ale i na další zajímavé a jednoduché věci. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Voda a vodopády Pondělí 05. 02. 2007
Minule jsme se podívali na tvorbu vlastního módu a slíbil jsem, že se tomuto tématu brzy vrátíme. Dneska tomu tak ale nebude. Když jsem se minule zmiňoval, že jsme probrali to nejzákladnější, co při tvorbě map může potřebovat, uvědomil, že jsem na něco zapomněl. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Vlastní modifikace Čtvrtek 01. 02. 2007
Po jednadvaceti tutoriálech jsme probrali základy tvorby map, ukázali si jak VHE nastavit a začít mapy tvořit. Představili jsme si pár nejzákladnějších entit a postupů při tvorbě map samotných, ale i zajímavých mnoho věcí a efektů. Nyní bychom měli konečně dospět do stádia, kdy je ten pravý čas na tvorbu vlastní modifikace. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Text ve hře Úterý 16. 01. 2007
Jak jsem minule slíbil, dneska se podíváme na další velmi zajímavou možnost jak do naší mapy (nebo do celé modifikace) dodat trochu té atmosféry a možná i realističnosti. Dneska si ukážeme jak do hry vložit text a ten následně nechat vypsat na obrazovku. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Zhasínáme světla Pondělí 15. 01. 2007
Tak a je tady první tutoriál letošního roku. Tentokrát jsem si pro vás připravil na první pohled triviální záležitost: zhasnout a následně rozsvítit světlo. Ano, je to skutečně jednoduché, ale my si to opět trochu rozšíříme a zkomplikujeme. Pojďme se tedy na to podívat… Budiž tma! [Celý článek...]
obtížnost: lehká/střední
 Propojení dvou map Pondělí 11. 12. 2006
V dnešním tutoriálu si ukážeme, co dělat, když už je naše mapa dost velká a potřebovala by napojit na další. A opět to bude velmi jednoduché. Dneska se zaměříme na tvorbu loadingu mezi dvěma mapami. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Zvuky - II. část Pondělí 13. 11. 2006
Před nedávnem jsem jeden tutoriál věnoval ozvučení mapy a ukázal jak do ní vložit kromě zvuků a hudby i další zvukové efekty. Dneska je na čase se k této problematice vrátit a trochu jí rozšířit. Dnes se podíváme na soubor sentences.txt a tvorbu dialogů ve hře. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Tvorba exteriéru Pátek 03. 11. 2006
Dneska se podíváme na velmi důležitou věc, kterou budeme mnohokrát v našich mapách potřebovat. Jedná se o tvorbu exteriéru. Tedy venkovních prostranství. Mnohokrát jsme je mohli v Half-Life vidět a světe div se, není to vůbec nic těžkého. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Hrátky s kamerou Čtvrtek 19. 10. 2006
V dnešním tutoriálu se podíváme na velmi kvalitní nástroj, kterým se naše mapy dají oživit a práce s ním není vůbec těžká. Jedná se o kameru. Tou můžeme natáčet různé prostory a hráči tak poskytnout pěknou podívanou, třeba na to, co ho čeká v další místnosti. [Celý článek...]
obtížnost: lehká/střední
 Zvuky - I. část Úterý 17. 10. 2006
Je to už dlouho co jsem sliboval, že se přes prázdniny budou místo novinek objevovat především tutoriály. Bohužel ze slibu sešlo a tak se nový tutoriál objevuje až teď. A na co se dneska podíváme? Z názvu tutoriálu je patrné, že půjde o ozvučení naší mapy. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Rotační kulomet Pondělí 12. 06. 2006
Jistě si pamatuje na situace z původního Half-Life, kdy jste našli rotační kulomet, který jste mohli ovládat a trochu si pročistit cestu dále. V dnešním tutoriálu se proto podíváme na to, jak si takový kulomet vymodelovat a také na to, jak ho uvést do provozu. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Laser a elektřina Pátek 09. 06. 2006
Už je do dlouhá doba, kdy se zde objevil poslední tutoriál, ve kterém jsme si vytvořili teleport. Nic se zde neobjevilo z jediného prostého důvodu, že se přiblížil čas přijímaček a mě nezbylo nic jiného než se opět položit do učení. Nakonec vše dopadlo skvěle, přijímačky jsou úspěšně za mnou a proto se můžeme opět vydat na pouť skrze VHE. Dneska se zaměříme na efekty a tvorbu elektrických výbojů, které do Half-Life jednoznačně patří. [Celý článek...]
obtížnost: střední
 Teleport Pátek 19. 05. 2006
Nedávno jsem obdržel tutoriál od člověka s přezdívkou vana_lager, ve kterém popisoval tvorbu teleportu. Tutoriál nebyl špatný, ale byl až moc stručný a když jsem usedl k počítači a začal si zkoušet vytvořit vlastní teleport ve VHE (pochopitelně, že to nebylo poprvé) hrozně se mi toto téma zalíbilo a tak jsem začal tvořit vlastní tutec na téma Teleport... vana_lager snad odpustí. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Unikající pára Pondělí 08. 05. 2006
Tak jsem opět zde. Sice jsem nedodržel slib z minulého tutoriálu, ale myslím, že jsem se již omlouval dost, takže tím zdržovat nebudu a přejdeme rovnou k věci. Dnes se podíváme konečně na něco co není moc složité a pěkně to vypadá. Dneska si vytvoříme páru unikající ze zdi. [Celý článek...]
obtížnost: střední
 Otočný výtah Čtvrtek 06. 04. 2006
Tak. A je to tady. Máme před sebou jubilejní desátý tutoriál! Minule jsme si řekli něco o entitě func_train a vytvořili si jednoduchý výtah. A jak jsem na konci minulého dílu slíbil, dnes se na moment vrátíme k tvorbě výtahu a také se zaměříme na nový druh, tentokrát na otočný výtah. [Celý článek...]
obtížnost: střední
 Výtah Pondělí 27. 03. 2006
Minule jsme si vytvořili celkem kvalitní větrák, který jsme roztočili a jak jsem již naznačil, dneska se podíváme na další pohyblivé objekty, které se budou posouvat z jednoho místa do druhého. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Rotační objekty Pátek 10. 03. 2006
Jak jsem minule slíbil, dneska se podíváme na pohyblivé předměty. Ty se dají rozčlenit na dvě skupiny. Tou první jsou věci, které se pohybují ve svislém nebo vodorovném směru od jednoho bodu k druhému a tou druhou skupinou, na kterou se dneska zaměříme, jsou předměty rotující okolo své osy. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Tlačítka Středa 15. 03. 2006
Vítejte již v sedmém tutoriálu, který se objevuje na hl-ZONE. Minule jsme si ukázali jak ve VHE vytvářet spouštěče událostí a těmi uvádět do pohybu různé předměty, nebo spouštět naskryptované sekvence. Dnes se zaměříme na něco velmi, velmi podobného. Na tlačítka. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Spouštěče událostí Pátek 10. 03. 2006
Přicházím po velmi krátké době s dalším tutoriálem, jelikož jak jsem minule naznačil, je toho stále mnoho, o čem psát. Vše jsem důkladně promyslel a v dnešním tutoriálu si posvítíme na spouštěče událostí. Přesněji řečeno na entity trigger_once a trigger_multiple. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Je třeba někam vylézt? Pondělí 06. 03. 2006
Po krátké odmlce přináším již pátý tutoriál o tvorbě map do Half-Life. V dnešním tutoriálu si povíme, jak vytvořit funkční žebřík a následně si vytvoříme malý secret schovaný za větrací šachtou, kde bude schovaná nějaká ta energie. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Skla a okna Pátek 24. 02. 2006
Jak jsem na konci minulého tutoriálu naznačil, dnes se podíváme, jak vytvořit obyčejné sklo - tedy okno. A vytvoříme si hned dvě. Jedno nerozbitné a druhé rozbitné. Na závěr také naznačím něco málo o vlastnostech objektů, které lze měnit v nastavení Render Mode, což bych zakončil v dalším tutoriálu, který přijde velmi brzo. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Dveře všech druhů Čtvrtek 09. 02. 2006
V dnešní tutoriálu si zopakujeme základní tvorbu místností ve VHE a vytvoříme si pěknou chodbu a druhou místnost. Tu si poté osvětlíme a pro vstup do každé z místnosti si vytvoříme dveře. Jak dveře na pantech, tak i dveře, které se budou zasouvat do stropu. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 První místnost Neděle 22. 01. 2006
Po nudném začátku by se to chtělo hned pustit do pořádné práce a konečně udělat pár brushů. Takže bysme si mohli na začátek ukázat, jak vlastně vytvořit vlastní místnost, nastavit textury, nějaké to světlo a hlavně si naši první mapu zkompilovat a spustit. [Celý článek...]
obtížnost: lehká
 Začínáme s Hammerem... Neděle 22. 01. 2006
Vítejte v historicky prvním tutoriálu, který se objevuje na hl-ZONE a který sem jako první napsal já sám. V našem prvním návodu si ukážeme jak Valve Hammer Editor nastavit při prvním spuštění, popíšeme si jeho základní funkce, ikony a ovládání. [Celý článek...]
obtížnost: lehká

NAHORU ...

 ČERSTVÉ NOVINKY
 POSLEDNÍ TUTORIÁLY
 ANKETA
Staré ankety
 REKLAMA